Lei Jun: Ο πατέρας της Xiaomi είναι ο «Steve Jobs» της Ανατολής



Τα τελευταία χρόνια πολλοί από εμάς έχουμε αντικαταστήσει τα παλιά κινητά μας με μια μάρκα που ακούει στο όνομα κεχρί. Ναι, αυτό ακριβώς σημαίνει η λέξη Xiaomi στα κινέζικα. Είναι η εταιρεία που κάποτε ήταν η startup με τη μεγαλύτερη αποτίμηση στον κόσμο.

Στην πορεία, υπήρξε κάμψη, ωστόσο τώρα, πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με επενδυτικές τράπεζες καθώς ετοιμάζει για το 2018 μια νέα IPO πιθανότατα στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, με στόχο να αποκτήσει αποτίμηση 50 δισ. δολάρια.

Το ποσό αυτό προβληματίζει πάντως τις τράπεζες, οι οποίες εκφράζουν αμφιβολίες για το κατά πόσον μπορεί να επιτευχθεί. Με την τελευταία της IPO το 2014, η εταιρεία είχε καταφέρει να συγκεντρώσει χρήματα με αποτίμηση 46 δισ. δολ.

Τους τελευταίους μήνες, η Xiaomi ενίσχυσε τη δυναμική της ξεπερνώντας εγχώριους ανταγωνιστές της όπως η Huawei Technologies και η Oppo. Η εταιρεία του Lei Jun επένδυσε επιθετικά σε καταστήματα λιανικής και στην ινδική αγορά και τώρα είναι έτοιμη να ξεπεράσει και τη Samsung Electronics στην Ινδία, η οποία αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά smartphones στον πλανήτη. Μια επιτυχημένη IPO μπορεί να της αποφέρει τουλάχιστον 5 δισ. δολ., κεφάλαια που χρειάζεται διακαώς για τα πραγματοποιήσει τα σχέδια επέκτασης που καταστρώνει.

Ο ίδιος ο Lei πάντως, δεν θέλησε να επιβεβαιώσει αν επίκειται IPO για το β’ εξάμηνο του 2018.

Ίδρυσε την εταιρεία μόλις επτά χρόνια πριν, το 2010. Μέχρι το 2014, ακολουθώντας τη φόρμουλα πωλήσεων με βραχυπρόθεσμες προσφορές μέσω διαδικτύου καθώς και με τη βοήθεια των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, κατάφερε να ανέβει στην κορυφή των πωλήσεων smartphones στην Κίνα και να αποκτήσει γρήγορα τη μεγαλύτερη αποτίμηση στον κόσμο, προτού την ξεπεράσει η Uber.

Ο Lei που τις περισσότερες φορές εμφανίζεται μαυροντυμένος από πάνω μέχρι κάτω άρχισε να θεωρείται το αντίπαλον δέος του Steve Jobs της Apple. Στην παρουσίαση του Mi 4 δεν πέρασε απαρατήρητη η ομοιότητά του με το αφεντικό της Apple.

Πέρυσι ήταν μια δύσκολη χρονιά για τη Xiaomi λόγω εγχώριου ανταγωνισμού, ωστόσο ο Lei κατάφερε να την επαναφέρει επεκτείνοντας τη γραμμή παραγωγής, τη γεωγρφαφική κάλυψη και τα σημεία πωλήσεων.

Τώρα, η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει 1.000 καταστήματα “Mi Home” ως το 2019 σχεδόν διπλάσια από τα καταστήματα της Apple διεθνώς – στοχεύοντας λιανικές πωλήσεις ύψους 70 δισ. γουάν (ή 10 δισ. δολ.) έως το 2021.

Στα σχέδια του Lei και η υπεράκτια επένδυση κυρίως στην Ινδία, όπου ετοιμάζει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. δολ. την επόμενη 3ετία -5ετία.

Το Redmi Note 4 της Χiaomi πούλησε 250.000 μονάδες μέσα σε μερικά λεπτά, τενώ για το 2016 η κινεζική εταιρεία πέτυχε έσοδα 1 δισ. δολ. από την Ινδία.

Το ενδιαφέρον του Lei πέφτει και σε άλλες αγορές, όπως η Ρωσία και η Ινδονησία, ενώ θέλει να εξασφαλίσει παρουσία και στις ΗΠΑ. Για το 2018 ο στόχος είναι η πώληση 100 εκατ. smartphones.