Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ήλιος, θάλασσα, περιβάλλον έλκουν πάντα τους τουρίστες

DROP 2 DROP 2
DROP Palermo TECH HUB
Europlan

Ο ήλιος, η θάλασσα και το φυσικό περιβάλλον παραμένουν κυρίαρχα στοιχεία που έλκουν τους τουρίστες όλης της Ευρώπης στο Νότο και την Ελλάδα. Μάλιστα, αν μείνουν ικανοποιημένοι επισκέπτονται ξανά το ίδιο μέρος, ενώ η καλύτερη διαφήμιση γίνεται από τους φίλους και συγγενείς που έχουν επισκεφτεί ένα τουριστικό μέρος και μιλούν με επαινετικά λόγια για αυτό.

Η κλασσική γνωστή συνταγή της επιτυχίας στον τουρισμό ισχύει ακόμα στις μέρες μας, αφού όπως φαίνεται οι βασικές ανάγκες αλλά και ο τρόπος σκέψης των Ευρωπαίων δεν αλλάζουν.

NOVA

Υπάρχουν ωστόσο και δύο νέα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον τρόπο που επιλέγουν να κάνουν διακοπές.

Ο πρώτος αφορά το διαδίκτυο, το οποίο πλέον διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την επιλογή των διακοπών αλλά και η μείωση του χρόνου των διακοπών η οποία συνδέεται και με την αλλαγή του τρόπου ζωής και τα οικονομικά δεδομένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας που έκανε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία για τον τουρισμό, τόσο για την περασμένη χρονιά όσο και για τη φετινή.

Mechanical Solutions

Η έρευνα διεξάγεται με τη μέθοδο των ερωτηματολογίων σε πάνω από 31.000 ερωτώμενους σε 35 ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες εκτός από τις 28 χώρες – μέλη της Ε.Ε. περιλαμβάνονται και χώρες με τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα όπως το Ισραήλ και η Νορβηγία, αλλά και η ΠΓΔΜ και χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας που επισκέπτονται τη Βόρεια Ελλάδα.

Για ακόμα μια χρονιά, λοιπόν, και το 2013 οι μισοί τουρίστες (46%) επέλεξαν να πάνε διακοπές για τον ήλιο και τη θάλασσα που θα συναντούσαν στον τουριστικό προορισμό. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε μάλιστα την περασμένη χρονιά αφού το 2012 ήταν 40%. Δεύτερος λόγος των διακοπών αποτελεί η επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους (34% έναντι 36% το 2012) και ακολουθεί το φυσικό περιβάλλον (κλίμα, βουνά, λίμνες, παραλίες κλπ.) του προορισμού (30% έναντι 26% το 2012).

Αξιοσημείωτο πάντως είναι πως ο λόγος που κάνει τους τουρίστες να επιστρέφουν στον ίδιο προορισμό, είναι πρωτίστως το περιβάλλον.

Το 46% απαντά ότι επιστρέφει στον ίδιο προορισμό γιατί τους άρεσαν τα φυσικά χαρακτηριστικά, το κλίμα και γενικά οι ομορφιές του περιβάλλοντος (44% το 2012). Ακολουθεί με 33% η ποιότητα των καταλυμάτων και με 30% τα πολιτιστικά και ιστορικά αξιοθέατα. Το επίπεδο των τιμών έρχεται τέταρτο στις προτιμήσεις των
ταξιδιωτών με ποσοστό 26%, όπως και το 2012.

Φίλοι και διαδίκτυο

Σε κάθε περίπτωση πάντως οι καλύτεροι τουριστικοί πρεσβευτές ενός τουριστικού προορισμού είναι οι επισκέπτες του που επιστρέφουν ενώ γίνονται και πολλαπλασιαστές των θετικών ή αρνητικών εντυπώσεων, με το αθροιστικό ποσοστό των δύο κατηγοριών να φτάνει το 89% και να αποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η θετική εμπειρία του τουρίστα. Παράλληλα, η αναζήτηση στο διαδίκτυο αποκτά πλέον σημαντικό μερίδιο στο ποσοστό της απόφασης για την επίσκεψη σε κάποιο προορισμό.

Σύμφωνα λοιπόν με την ανάλυση των στοιχείων, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) απάντησαν ότι οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς αποτέλεσαν την κύρια πηγή πληροφόρησής τους για την επιλογή ενός προορισμού για να περάσουν τις διακοπές τους. Δεύτερη πηγή (46%) αποτελούν οι πληροφορίες που αντλούν από το διαδίκτυο και ακολουθεί η προσωπική εμπειρία (33% έναντι 34% το 2012).

Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το στοιχείο που δείχνει πως το ποσοστό των ερωτηθέντων που αντλεί τις πληροφορίες για τον προγραμματισμό των διακοπών από τα τουριστικά γραφεία και πρακτορεία περιορίστηκε στο 19% το 2013 από 21% που ήταν το 2012 και αποτελεί την τέταρτη πηγή πληροφόρησης.

ΜΙΧ. ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button